suli zene
Jelenlét
Oldalainkat 1427 vendég böngészi
Tehetségpont

tplogo

Tisztaszoftver

 

tisztasz2

Látogatva
mod_vvisit_counterMa1625
mod_vvisit_counterTegnap16076
mod_vvisit_counterA héten30591
mod_vvisit_counterElőző héten109498
mod_vvisit_counterHónapban357365
mod_vvisit_counterElőző hónapban399387
mod_vvisit_counterÖsszesen1878751

alt

Szakmai beszámoló


A Széchenyi István Alapítvány az alapító okiratában is kiemelt feladatként fogalmazta meg az általa támogatott intézményben az átlagnál jobb képességekkel rendelkező tanulók, a tehetségígéretek támogatását. A támogatott intézményben, a személyi, tárgyi feltétel adott. A foglalkozások célja egyrészt a kognitív képességek fejlesztése, másrészt rendszerességre, tudatosságra, a megismerési módszerek önálló alkalmazására nevelni. Szükséges a tehetséges gyermekek természettudományos nevelése a természethez való viszonyának fejlesztése. Ezt segíti a kísérletek, megfigyelések önálló vagy csoportos elvégzése.

 

Előzetesen szóban tájékoztattuk az érintett évfolyam tanulóit a programról, majd a szülőktől írásban kértünk visszajelzést.

A foglalkozásokat heti rendszerességgel, egy alkalommal tartottuk.

 kep1


A munkatervnek megfelelően a három pedagógus váltva tartotta a foglalkozásokat, tartalmilag és módszertanilag érdekes feladatokkal és kísérletekkel, számítógép alkalmazásával tettük változatosabbá.

 

Az üzemlátogatások gondos előkészítő munkát igényeltek, előzetes kapcsolatfelvétel, egyeztetés az egyes programok segítőivel, lehetővé tette, hogy a tanulók alaposan megismerkedjenek az itt folyó munkával.

 

2016. január 06–án látogatást tettünk a helyi Vízműnél – a gyerekeknek előzetesen gyűjtőmunkát végeztek a Tisza folyó vízállásáról. Az üzemvezető segítségével megismerkedtek a város vízellátásával, víztisztítás módjaival, mindezek számítógépes vezérlésével.


kep2b

 

2016. február 17–én a Tiszai II. Hőerőmű üzemében tettünk látogatást. Az üzemlátogatás elsődleges célja, hogy a gyerekek megismerjenek egy olyan erőművet, amelyik még a hagyományos, nem megújuló energiát alkalmaznak a villamos energia előállítására, a legmodernebb környezetkímélő technológiával. Nagyon élvezték a tanulók a vezénylő terem bemutatását.

 

kep3


2016. május 02–án került sor a tervezett egy napos szakmai kirándulásra – a műhely tanulói előzetesen két alkalommal meghívott előadó segítségével ismerkedtek meg a Tisza folyóhoz kapcsolódó adatokkal, a folyó szabályozásának okairól, eredményiről beszélgettek.

 

kep4b

 

Megismerkedtek a Kiskörei Vízlépcső –és Öntözőrendszer történetével, működésével. Csodálattal figyelték az idegenvezető érdekes interaktív előadását, majd az itt szerzett ismeretekről TOTÓ formájában adtak számot.

emberief

 

A záró foglalkozásokra minden tanuló készített az üzemlátogatásokról és a kirándulásról projekt munkát, amit bemutattak. A gyerekek élvezettel, de kritikusan hallgatták egymás előadását.

 

kep5b

 

2016. Június 01-én került sor a záró foglalkozásra, ahova meghívtuk a tanulók szüleit, kollégákat és az intézményvezetőt.

 

Az iskola aulájában kiállítás készítettünk, a gyerekek boldogan vették át erre az alkalomra készített Nemzeti Tehetségprogram logójával ellátott pólót.


A műhely beindításakor az ötödik évfolyamot választottuk, hogy felmenő rendszerben tudjon működni. Általános célként fogalmaztuk meg a tanulók képességfejlesztését.

 

Alkalmazott módszerek: - önálló ismeretszerzés, kutatómunkák, a dolgok sokoldalú megközelítése, a digitális információhordozók bevonásával. A foglalkozásokon egyéni képességekhez igazodó feladatlapokat alkalmaztunk, előtérbe helyeztük a páros munkát.

 

A műhely eredményességi mutatói – a tantárgyi teszt méri, hogy mennyit fejlődött a gyermek probléma érzékenysége, ismeretek magasabb szintű tudása, gyakorlati alkalmazása. A tanulmányi versenyeken is eredményesebben vesznek részt. A tanulók szívesen dolgoznak számítógépen, érdeklődőek, problémamegoldó képességük javult. Legnagyobb sikere a gyakorlati, egyéni kreativitást igénylő feladatoknak volt. Bizonyítási igényük még erősen fejlesztésre szorul.

 

A műhelyfoglalkozás sikerességéhez az egy napos szakmai kirándulás is hozzájárult. Ez tartalmas, élményekben gazdag program volt, itt megtapasztalhatták az elmélet – gyakorlat egységét.

 

A gyerekek szívesen jártak a foglalkozásokra, csak pozitív visszajelzést kaptunk.

 

A megjelenések színterei:

 

http://kronika.tiszatv.hu/index.php/archivum/228-2016/xxxiv-evfolyam-22-szam?start=20

 

http://www.iskola.tiszaujvaros.hu/

 

kep6

Módosítás: (2016. június 30. csütörtök, 09:24)

 

 

Határtalanul
geniusz

 

geniusz banner1

Iskolai események
<<  Május 2017  >>
 H  K  Sz  Cs  P  Sz  V 
  1  2  3  4  5  6  7
  8  91011121314
15161718192021
22232425262728
293031